Veelgestelde vragen over QP-Assistenten

Lidmaatschap

Wat houdt het lidmaatschap van QP-Assistenten in?

Als lid van Quality Practice Assistenten ontvang je:

- één updatedag per jaar (keuze uit twee data per jaar) tussen 10.00 en 16.30 uur in Utrecht;
- 3 maal per jaar een nascholingstijdschrift met veel klinische en praktisch toepasbare informatie, casüistiek, ‘tips and tricks’;
- 3 kennistoetsen (elearning) per jaar waarmee nascholingspunten (credits) behaald kunnen worden;
- persoonlijk nascholingsdossier op deze website;
- toegang tot het digitale tijdschrift op de website en via de iPad.

Als lid kun je jaarlijks in totaal 15 geaccrediteerde punten/credits behalen:
1 updatedag x 6 credits;
3 kennistoetsen x 3 credits.

De behaalde punten worden geregistreerd in je persoonlijke nascholingsdossier op het besloten deel van deze website. Quality Practice is geaccrediteerd met het Q-Keurmerk. Dit geldt zowel voor de updatedagen als voor de kennistoetsen.

Wat kost het lidmaatschap van QP-Assistenten?

Voor het academisch jaar 2017/2018 zijn de kosten voor het lidmaatschap € 330,- (0% btw) per jaar per assistent. Je kunt je op deze website inschrijven, klik hier.

Hoe kan ik mijn QP-lidmaatschap opzeggen?

Het lidmaatschap wordt automatisch verlengd per academisch jaar. Als je wilt opzeggen, stuur dan voor 1 juli een bericht naar:

ACTA Dental Education
Gustav Mahlerlaan 3004
1081 LA Amsterdam

Of stuur een e-mail aan qp@acta.nl

Als je je lidmaatschap hebt opgezegd, kun je de nog geldige kennistoetsen maken tot het einde van het betreffende academisch jaar: uiterlijk 31 augustus.

Ik woon in het buitenland. Worden er dan aanvullende kosten berekend voor een lidmaatschap of abonnement?

In het buitenland woonachtige leden betalen de reguliere prijs voor een lidmaatschap.

Voor losse abonnees op de nascholingstijdschriften berekenen wij de extra verzend- en administratiekosten door. De toeslagen voor adressen in het buitenland zijn:

  • binnen Europa € 20,-
  • buiten Europa € 30,-

Kan ik QP ook op de iPad lezen?

Ja, dat kan. Installeer hiervoor de gratis app DvK mediapp op je iPad. Als je lid bent, kun je met je bestaande inloggegevens (die je ook gebruikt voor toegang tot de QP-website) inloggen en alle recente tijdschrifttitels lezen. Heb je hierover vragen? Neem dan contact met ons op.

Kennistoetsen

Mijn abonnement staat op naam van de praktijk. Hoe krijg ik een certificaat van de kennistoets die op mijn naam staat en niet op naam van de praktijk?

Je kunt via het contactformulier opgeven op welke naam je het abonnement wilt zetten. De naam van je praktijk kan ook gewoon blijven staan in het abonneebestand. Let op: dit betekent wel dat je alleen kunt deelnemen aan de kennistoetsen en je collega's niet. Als je collega's dit ook willen, dan zullen zij ook een individueel abonnement of lidmaatschap moeten nemen op QP-Assistenten.

Wanneer heb ik een kennistoets met goed gevolg afgelegd?

Je hebt een kennistoets gehaald als je minimaal 80% van de stellingen correct hebt beantwoord.

Als ik een kennistoets met goed gevolg heb afgelegd, krijg ik mijn certificaat dan per mail of per post?

Als je de kennistoets met voldoende resultaat hebt afgelegd, krijg je een op naam gesteld certificaat in beeld dat je kunt printen. Ook wordt het certificaat verstuurd als pdf-bestand naar je e-mailadres. Wij raden je aan het bestand op te slaan op je computer en/of te printen en te bewaren.

Ga naar je persoonlijk dossier

Als ik mijn certificaat wil openen/weergeven, krijg ik de melding 'onbekend bestand'.

In dat geval moet je eerst gratis Adobe Reader installeren.

Ik heb mijn kennistoets met goed gevolg afgelegd, maar heb geen certificaat per e-mail ontvangen.

Wellicht heeft je spamfilter de betreffende mail met bijlage als spam gezien. Open in uw e-mailprogramma de map waarin spam wordt geplaatst (meestal 'spamfilter' of 'ongewenste mail' genoemd) en kijk of de mail hier is terug te vinden. Zo niet, print je certificaat dan via je persoonlijk dossier.

Ik ben mijn certificaat van een eerder gemaakte kennistoets kwijt. Kan ik een nieuw certificaat ontvangen?

Dit is helaas niet mogelijk. Je kunt wel je persoonlijk overzicht raadplegen (na inloggen). Vanaf hier krijg je een overzicht van de met goed gevolg afgelegde kennistoetsen. Hier kun je ook je certificaten openen en printen.

Ik ben tussentijds gestopt met mijn kennistoets. Kan ik deze weer beginnen waar ik ben geëindigd?

Ja, dat kan. De beantwoorde vragen worden opgeslagen tot afronding van de toets.

Het lukte mij in eerste instantie niet om 80% van de stellingen juist te beantwoorden. Kan ik een nieuwe poging wagen?

Ja, je kunt de kennistoets in totaal driemaal afleggen.

Hoe lang blijven de kennistoetsen actief? Met andere woorden: binnen welke termijn moet ik een kennistoets afleggen?

Tot één jaar na verschijning van een QP-aflevering kun je een kennistoets afleggen. Er is één uitzondering: als je je lidmaatschap hebt opgezegd, kun je de nog geldige kennistoetsen maken tot het einde van het betreffende academisch jaar: tot 31 augustus.

Ik heb mij recentelijk opgegeven als abonnee, maar ik zou toch ook graag de kennistoetsen willen maken (met certificaat) voor alle nummers van dit jaar. Kan dat?

Dat kan, als je met terugwerkende kracht abonnee wordt (met ingang van 1 september van het afgelopen academisch jaar). Je krijgt dan de afleveringen die je nog niet hebt ontvangen toegestuurd.

Updatedagen

Hoe meld ik mij aan voor het volgen van updatedagen?

Als je lid bent van Quality Practice, krijg je automatisch uitnodigingen voor de updatedagen via de post of per e-mail. Hierbij zit ook een aanmeldformulier waarop je per dag aangeeft of je aanwezig wilt zijn.

Kan ik als niet-lid ook een updatedag volgen?

Ja, dit is mogelijk. Een niet-lid betaalt € 260,- per dag. Niet-leden kunnen zich aanmelden door een mail te richten aan ade@acta.nl ter attentie van Reina Evendik.

Mijn lidmaatschapsbijdrage geeft recht op het volgen van één uit twee updatedagen. Kan ik daarnaast nog een tweede updatedag volgen?

Ja, dit is mogelijk buiten je lidmaatschap. Je betaalt voor het volgen van een extra dag niet € 260,- (voor niet-leden), maar € 120,- per dag.

Overige

Ik verhuis binnenkort. Aan wie geef ik mijn adreswijziging door?

Aan ACTA Dental Education t.a.v. Karin Peet: qp@acta.nl. Zij maakt de adreswijziging in orde.

Mijn vraag staat er niet bij. Wat te doen?

In dat geval kunt u het beste contact opnemen met ACTA Dental Education (vragen over lidmaatschap of themadagen): qp@acta.nl of per telefoon: 020-5980308.

Voor contact met Prelum (vragen over abonnement, kennistoetsen of tijdschrift) vult u het contactformulier in. Binnen enkele werkdagen ontvangt u antwoord op uw vraag.

Inloggen

Quality Practice Assistenten

De voordelen van Quality Practice

QP-leden en abonnees op het nascholingstijdschrift kunnen inloggen en krijgen daarmee toegang tot:

  • de laatste editie van het nascholingstijdschrift;
  • het volledige archief van nascholingstijdschriften;
  • kennistoetsen, resultatenoverzicht kennistoetsen en certificaten;

Vul hiernaast je gebruikersnaam en wachtwoord in.

Lid worden